close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תאונת דרכים לילד

מערכת שורשיא אלול, תשפא19/08/2021

במאמר זה ננסה לסייע לכם ולתת לכם מידע חשוב אם ילדכם נפגע בתאונת דרכים

תגיות:
צילום: freepik
כולנו חוששים מתאונות דרכים. תאונת דרכים לילד מדאיגה במיוחד. במאמר זה ננסה לסייע לכם ולתת לכם מידע חשוב אם ילדכם נפגע בתאונת דרכים וזאת על מנת שלפחות לא תצטרכו לדאוג לצד הכספי.

לצד הטיפול הרפואי יש לדאוג לעתידו הכלכלי של הילד שנפגע בתאונה. כמובן כאשר מדובר בתאונה קשה יש לדאוג שעתידו הכלכלי של הילד יובטח.

מהי תאונת דרכים קשה ?
תאונת דרכים קשה היא תאונה שגרמה לילד נכות. הנכות יכולה להיות תוצאה של פגיעה פיזית או פגיעה נפשית (פוסט טראומה). בית משפט יוצא מנקודת הנחה שהנכות תגביל בעתיד את הילד ותגרום לו להפסדי
שכר.

איך נחשב את הפסד השכר בעתיד ?
בית משפט ימנה מומחה רפואי או מספר מומחים שיבדקו את הילד ויקבעו איזה נכות נותרה לו. את אחוז הנכות שבית משפט יקבע שנותרה הוא יכפיל לרוב בשכר הממוצע במשק. את הסכום שמתקבל יהוון מגיל 21 עד גיל הפרישה. בנכויות גבוהות הסכום יכול להסתכם במיליוני שקלים.

האם ההורים זכאים לפיצוי ?
כן. במיוחד בתאונות קשות ההורים זכאים גם הם לפיצוי עבור הפסדי השכר שייגרמו להם לצורך טיפול בילד. אם ההורים היו עדים לתאונה ובעקבות הצפייה בתאונה נגרם להם נזק נפשי אז הם זכאים לפיצוי בגין הנזקים הנפשיים שנגרמו להם. גם להם בית משפט ימנה מומחה רפואי (פסיכיאטר) שיקבע את הנכות נפשית שנגרמה להם. גם הם יקבלו פיצוי עבור הפסדי השכר שנגרמו וייגרמו להם בעתיד.

האם ניתן לקבל פיצוי זמני ?
ניתן לקבל פיצוי זמני על חשבון התשלום הסופי. זהו הסדר מיוחד לנפגעי תאונות דרכים.

מה שכר הטרחה שמשולם לעורך הדין ?
שכר הטרחה משולם מסכום הפיצוי שתקבלו. הסכום הוא 8% אם התיק מסתיים בפשרה לפני הגשת תביעה לבית משפט, 11% אם התיק מסתיים בפשרה לאחר הגשת תביעה ו 13% אם התיק מסתיים בפסק דין. בית משפט מוסיף את שכר הטרחה לפיצוי אז למעשה לרוב חברת הביטוח משלמת אותו.

מה עושים אם לרכב הפוגע אין ביטוח ?
במקרה של תאונה ללא ביטוח חובה ניתן לתבוע את קרנית. קרנית היא תאגיד ממשלתי אשר מפצה נפגעים במצב של היעדר ביטוח. קרנית תתבע את הסכום שישולם לכם מהנהג או מבעלי הרכב. ניתן לקבל פיצוי זמני גם מקרנית והתביעה נגדה מתנהלת כמו כל תביעה נגד חברת ביטוח.

למידע נוסף ראו באתר של עו"ד שמתמחה בתאונות דרכים: עורך דין יואב רונקין.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה